مقدمه: آموزش مهارتهای زندگی موجب ارتقای تواناییهای روانی-اجتماعی میگردد و فرد را برای برخورد موثر با کشمکشها و موقعیتهای زندگی یاری میبخشند. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دختران 18-14 ساله شبهخانوادهی بهزیستی شهر کرمان بود. روشکار: جامعهی آماری این پژوهش بالینی شامل تمام دختران 18-14 سالهی مراکز شبهخانوادهی بهزیستی شهر کرمان در سال تحصیلی 95-1394 شامل 45 نفر بود. از آن جا که برای انجام تحقیق نیاز به حضور مستمر فرزندان در تمام جلسات آموزشی بود و فقط 30 نفر، شرایط حضور مستمر در کلیه جلسات را داشتند تمام آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه آزمون در 10 جلسه 90 دقیقهای تحت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفتند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامهی سلامت روان گلدبرگ و هیلر (GHQ-28) استفاده شده است. تحلیل دادهها از آزمون تی نمونههای زوجی و از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی فرض نرمال بودن اختلاف نمرههای پیشآزمون و پسآزمون سلامت روان قبل از انجام آزمون تی زوجی استفاده شد. یافتهها: آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دختران مراکز شبهخانواده تاثیر معنیدار داشته است. علاوه بر تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر روی سلامت روان، این آموزش بیشترین تاثیر مثبت را روی متغیر علایم اضطرابی و اختلال خواب و کمترین تاثیر مثبت را روی متغیر علایم جسمانی در سطح معنیداری 05/0>P داشته است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج به نظر میرسد آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان در دختران 18-14 ساله شبهخانوادهی بهزیستی شهر کرمان موثر میباشد.