مقدمه: هدف این پژوهش طراحی و تهیه درسافزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و تأثیر آن بر میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب میباشد. روشکار: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه پرسنل خانههای بهداشت شهرستان اسلامآباد غرب در سال 1395 به تعداد 81 نفر بوده است. 70 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی در دو گروه آزمون و شاهد 35 نفره قرار گرفتند. ابزار پژوهش درسافزار و آزمونهای یادگیری و یادداری محقق ساخته میباشد. پایایی آزمونها با استفاده از ﺁﻟﻔﺎی ﮐﺭﻭﻧﺑﺎﺥ به ترتیب 83/0 و 81/0 و برای درسافزار با روش بازآزمایی 85/0 محاسبه شد. طرح پژوهش شامل پیشآزمون-پسآزمون یادگیری و آزمون یادداری برای گروه آزمون و شاهد بود. در تحلیل دادهها از تحلیل کواریانس و نرمافزار SPSS استفاده شد. یافتهها: میزان یادگیری و یادداری حقایق، مفاهیم، روشکار و اصول در گروه آزمون نسبت به شاهد تفاوت معنادار دارد (05/0>P). نتیجهگیری: بنا بر نتایج درسافزار طراحی شده بر اساس اصول اولیه آموزش مریل با محتوای بهداشت محیط در بحران، بر میزان یادگیری و یادداری پرسنل بهداشتی تأثیر مثبت دارد.
مرادی, علی, ملکیان, فرامرز. (1395). طراحی درسافزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و بررسی تاثیر آن در میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب. مجله اصول بهداشت روانی, 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی), 607-16. doi: 10.22038/jfmh.2016.10266
MLA
علی مرادی; فرامرز ملکیان. "طراحی درسافزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و بررسی تاثیر آن در میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب". مجله اصول بهداشت روانی, 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی, 1395, 607-16. doi: 10.22038/jfmh.2016.10266
HARVARD
مرادی, علی, ملکیان, فرامرز. (1395). 'طراحی درسافزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و بررسی تاثیر آن در میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب', مجله اصول بهداشت روانی, 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی), pp. 607-16. doi: 10.22038/jfmh.2016.10266
VANCOUVER
مرادی, علی, ملکیان, فرامرز. طراحی درسافزار آموزش بهداشت محیط در بحران بر اساس اصول اولیه آموزش مریل و بررسی تاثیر آن در میزان یادگیری و یادداری پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب. مجله اصول بهداشت روانی, 1395; 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی): 607-16. doi: 10.22038/jfmh.2016.10266