مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، رابطهی ابعاد سازگاری و کیفیت روابط بین فردی و مقایسهی آن در دانشجویان موفق و ناموفقبود. روشکار: جامعهی آماری این تحقیق، شامل دانشجویان شاغل به تحصیل دورهی کارشناسی دانشگاههای دولتی شهر تهران بود. نمونه 400نفر از دانشجویاندختر و پسر دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پاییندانشگاههای تهران در سال تحصیلی 1393-1392 بودند. این افرادبه شیوهی نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادههاازپرسشنامههای سازگاری بل و مقیاس دلبستگی کولینز و رید (1990) استفاده شد. دادهها از طریق آزمون تی و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل گردیدند. یافتهها: نتایج، بیانگر رابطهی معنیدار بین بعد سازگاری عاطفی و اجتماعی با روابط بین فردی در دانشجویان بود. به علاوه بین ابعاد سازگاری و روابط بین فردی در دانشجویان موفق و ناموفق، تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتیجهگیری: نتایج این پژوهش اهمیت شناخت ابعاد مختلف سازگاری را در روابط بین فردی نشان میدهد.
حیدری عبدی, احمد. (1395). رابطهی ابعاد سازگاری وکیفیت روابط بین فردی و مقایسهی آن در دانشجویان موفق و ناموفق. مجله اصول بهداشت روانی, 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی), 617-622. doi: 10.22038/jfmh.2016.9089
MLA
احمد حیدری عبدی. "رابطهی ابعاد سازگاری وکیفیت روابط بین فردی و مقایسهی آن در دانشجویان موفق و ناموفق", مجله اصول بهداشت روانی, 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی, 1395, 617-622. doi: 10.22038/jfmh.2016.9089
HARVARD
حیدری عبدی, احمد. (1395). 'رابطهی ابعاد سازگاری وکیفیت روابط بین فردی و مقایسهی آن در دانشجویان موفق و ناموفق', مجله اصول بهداشت روانی, 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی), pp. 617-622. doi: 10.22038/jfmh.2016.9089
VANCOUVER
حیدری عبدی, احمد. رابطهی ابعاد سازگاری وکیفیت روابط بین فردی و مقایسهی آن در دانشجویان موفق و ناموفق. مجله اصول بهداشت روانی, 1395; 18(ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی): 617-622. doi: 10.22038/jfmh.2016.9089