%0 Journal Article %T مقایسهی شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی تحصیلی مدارس عادی با هوشمند %J مجله اصول بهداشت روانی %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 1028-6918 %A طاوسی رودسری, رضوانه %D 2016 %\ 10/22/2016 %V 18 %N ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی %P 443-448 %! مقایسهی شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی تحصیلی مدارس عادی با هوشمند %K شایستگی %K عاطفی %K مدارس %K یادگیری %R 10.22038/jfmh.2016.7898 %X مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسهی شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند شهرستان رودسر در سال تحصیلی 92- 1391 بوده است.روشکار: روش پژوهش حاضر، علی– مقایسهای و ابزار مورد استفاده، پرسشنامهی شایستگی عاطفی گلمن (1998) بود. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که 84/0 به دست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی (توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمون تی مستقل استفاده شد.یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین شایستگیهای عاطفی یادگیری دو گروه از دانشآموزان در مولفههای خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیزشی، آگاهی اجتماعی و مهارتهای اجتماعی، تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0