%0 Journal Article %T مقایسه اثربخشی رویکرد تعهد و پذیرش (ACT) و نظریه انتخاب بر تعلل ورزی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه شهرستان شهریار %J مجله اصول بهداشت روانی %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 1028-6918 %A برنده, نسیم %A شفیع آبادی, عبدالله %A فرزاد, ولی الله %D 2017 %\ 04/21/2017 %V 19 %N شماره 3-ویژه‌نامه سومین کنفرانس بین‌المللی نوآوری‌های اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری %P 387-393 %! مقایسه اثربخشی رویکرد تعهد و پذیرش (ACT) و نظریه انتخاب بر تعلل ورزی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه شهرستان شهریار %K تعلل ورزی %K رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) %K نظریه انتخاب %R 10.22038/jfmh.2017.10869 %X مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش رویکرد پذیرش و تعهد(ACT) و نظریه انتخاب بر تعلل ورزی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه صورت گرفت. روش کار: جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع سوم متوسطه شهرستان شهریار در سال تحصیلی95-94 بودند. حجم نمونه مورد مطالعه 60 نفر بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت سنجش تعلل ورزی از پرسشنامه سولومون و راث بلوم(1984) استفاده شد. اعضای گروه آزمون اول در هشت جلسه آموزش گروهی هفتگی به شیوه رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد واعضای گروه آزمون دوم در هشت جلسه  آموزش گروهی هفتگی به شیوه نظریه انتخاب شرکت کردند.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد و نظریه  انتخاب بر کاهش تعلل ورزی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه  موثر بود، اما بین  تاثیر دو نظریه برکاهش تعلل ورزی تفاوت معنادار وجود نداشت. آموزش رویکرد مبتنی  بر پذیرش و تعهد و نظریه انتخاب بر تعلل ورزی دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه در طول زمان  از پایداری اثر مناسبی برخوردار بود.نتیجه گیری: رویکرد مبتنی  بر پذیرش و تعهد و نظریه انتخاب بر تعلل ورزی دانش آموزان، موثر هستند.  %U https://jfmh.mums.ac.ir/article_10869_dcd6e433e0f8c0cb3bb86d943c0fdbe4.pdf