TY - JOUR ID - 9020 TI - اثربخشی بازی‌درمانی شناختی-رفتاری بر انعطاف‌پذیری کودکان پرخاشگر JO - مجله اصول بهداشت روانی JA - JFMH LA - fa SN - 1028-6918 AU - بادامیان, رقیه AU - ابراهیمی مقدم, ندا AD - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران AD - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 19 IS - شماره 3-ویژه‌نامه سومین کنفرانس بین‌المللی نوآوری‌های اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری SP - 257 EP - 261 KW - انعطاف‌پذیری شناختی KW - بازی‌درمانی شناختی-رفتاری KW - پرخاشگری DO - 10.22038/jfmh.2017.9020 N2 - مقدمه: بازی­درمانی شناختی-رفتاری، با تلفیق روش­های مختلف بازی­درمانی با مدل شناختی – رفتاری به دنبال افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتارهای آسیب­رسان در کودکان است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازی­درمانی شناختی – رفتاری بر انعطاف­پذیری کودکان پرخاشگر است.روش­کار: تعداد 20 کودک پرخاشگر 9-6 ساله شهر تهران بر اساس پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) انتخاب و به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. ابزار پژوهش، فرم رایانه­ای آزمون ویسکانسین بود که در مراحل پیش­آزمون و پس­آزمون، پس از دریافت 10 جلسه درمانی برای گروه آزمون در هر دو گروه اجرا شد.یافته­ها: بازی­درمانی شناختی- رفتاری گروهی تاثیر معنی­داری در کاهش پاسخ­های نادرست و خطای درجاماندگی و افزایش پاسخ­های درست دارد. نتیجه­گیری: بازی­درمانی گروهی شناختی-رفتاری سبب افزایش انعطاف­پذیری در کودکان پرخاشگر می­شود. UR - https://jfmh.mums.ac.ir/article_9020.html L1 - https://jfmh.mums.ac.ir/article_9020_13742b948fa13eaed728dba57f2edfab.pdf ER -